Attālināto nodarbību apmaksāšana veicina interesi par sportošanu
Attālināto nodarbību apmaksāšana veicina interesi par sportošanu
Attālināto sporta nodarbību iekļaušana apdrošināšanas polises segto izdevumu klāstā ievērojami veicinājusi Latvijas iedzīvotāju interesi par fiziskajām aktivitātēm. Sporta zāļu slēgšanas otrajā vilnī šā gada sākumā kompensāciju par sporta nodarbībām pieprasījuši gandrīz četrreiz vairāk cilvēku nekā pirmajā vilnī pagājušā gada aprīlī, liecina apdrošināšanas akciju sabiedrība “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk - BTA) apkopotie dati.
Līdz ar sporta klubu slēgšanu 2020. gada marta nogalē, būtiski samazinājās BTA veselības apdrošināšanas polišu ar iekļautu sporta programmu īpašnieku iesniegtie atlīdzības pieprasījumi. Lielākā daļa no tiem bija par peldēšanu un ārstniecisko vingrošanu grupu vai individuālajām nodarbībām ārpus telpām. Vasarā, līdz ar lielākām sportisko aktivitāšu iespējām ārā un sporta klubu darbības atsākšanu maija vidū, pieteikumu skaits stabili auga un saglabājās arī rudenī, tiesa, nekad nesasniedzot pirmspandēmijas līmeni.
Līdz ar Covid-19 uzliesmojuma otro vilni un lēmumu decembra beigās atkal liegt sporta nodarbības telpās, atlīdzības pieteikumu skaits piedzīvoja būtisku kritumu.
«Līdz ar BTA lēmumu februārī sākt apmaksāt klientiem gan sporta klubu, gan individuālu treneru vadītās online nodarbības, situācija sāka uzlaboties. Salīdzinājumā ar pirmo sporta klubu slēgšanas vilni 2020. gada aprīli, pieteikumu skaits februārī bija par 360% lielāks. No pieteikumiem redzams, ka dominē aerobikas, jogas, ārstnieciskās vingrošanas un ziemas sporta nodarbības. Tā kā sporta klubi šajā periodā bija slēgti, sportošana notikusi tiešsaistē. Tas nepārprotami pierāda, ka strādājošie ir ieinteresēti sportiskās aktivitātēs un šobrīd darba devēju vērtīgākais ieguldījums savu darbinieku veselības un fiziskā stāvokļa uzlabošanā varētu būt veselības apdrošināšanas polise ar iekļautu sporta programmu,»
saka BTA Personu apdrošināšanas produktu vadītājs Oskars Zvejnieks, norādot uz redzamākajām izmaiņām salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem – pirmajā ceturksnī iesniegto atlīdzības pieteikumu vidū nav trenažieru zāļu abonementi.
Sekojot valdības noteiktajiem pulcēšanās ierobežojumiem, sporta klubi nedrīkstēja strādāt līdz 6. aprīlim, un aizliegums rīkot nodarbības iekštelpās ir spēkā joprojām. BTA iniciatīva ļauj sportotājiem gan turpināt ierastās nodarbības savā sporta klubā, gan atrast jaunu, neparastāku aizraušanos, kā piemēram, izmēģinot savus spēkus brīvdabas sporta orientēšanās maratonos, jo apdrošinātājs apmaksās ikvienu globālajā tīmeklī pieejamu attālinātu sporta treniņa vai svaigā gaisā saņemto pakalpojumu. Pat ja tā sniedzējs nav reģistrēts Latvijā. Lai attālinātā sporta nodarbība tiktu apmaksāta, klientam jāiesniedz iegādātais abonements, maksājumu apliecinošs dokuments un atskaite par apmeklējumiem, ja sporta pakalpojumu sniedzējs tādu izsniedz. Savukārt, klienti kuri nebūs izmantojoši kādu no pieejamajiem sporta pakalpojumu saņemšanas veidiem vispār, tie neizmantotās sporta reizes uzkrās apdrošināšanas līguma perioda ietvaros.
Par BTA
Apdrošināšanas akciju sabiedrība „BTA Baltic Insurance Company” ir viena no vadošajām apdrošināšanas sabiedrībām Baltijā, kas piedāvā plašāko nedzīvības apdrošināšanas pakalpojumu klāstu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. BTA Baltijā nodarbina vairāk nekā 1000 darbiniekus. BTA akcionārs ir „Vienna Insurance Group AG” ar gandrīz 200 gadu ilgu pieredzi apdrošināšanas nozarē. Ar kopumā vairāk nekā 25 000 darbinieku apmēram 50 apdrošināšanas sabiedrībās 30 valstīs, „Vienna Insurance Group” ir izteikts līderis savas darbības tirgos Centrāleiropā un Austrumeiropā, rūpējoties par vairāk nekā 22 miljoniem klientu. „Vienna Insurance Group” ir vadošā Vīnes biržas indeksa (kopš 1994.gada) ATX visaugstāk novērtētais uzņēmums ar „Standard & Poor’s” auditoru kompānijas piešķirto augsto finansiālās stabilitātes novērtējumu A+ ar stabilu nākotnes attīstības prognozi. “Vienna Insurance Group” cieši sadarbojas ar “Erste Group” – lielāko mazumtirdzniecības banku Centrālajā un Austrumeiropā.
Papildu informācija:
Elīna Rasmane
Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore
AAS „BTA Baltic Insurance Company”
e-pasts elina.rasmane@bta.lv