BTA bruto parakstītās apdrošināšanas prēmijas Baltijā pieaugušas par 17,8 miljoniem eiro

31.08.2017

AAS “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk - BTA) Latvijā, kā arītās filiālēs Lietuvā un Igaunijā bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju apmērs šā gada 6 mēnešos ir 82,2 miljoni eiro, kas salīdzinājumā ar 2016. gada pirmo pusgadu ir audzis par vairāk nekā 17,8 miljoniem eiro jeb 28%.

 

Lielāko prēmiju pieaugumu Latvijā šā gada pirmajā pusgadā veido KASKO un Veselības apdrošināšanas parakstītās prēmijas, attiecīgi par 0,7 un 2,8 miljoniem eiro. Straujākais prēmiju apmēra pieaugums novērojams Veselības apdrošināšanā - par 45%, izmaiņas skaidrojamas ar klientu skaita pieaugumu.

 

Baltijā straujākais pieaugums bijis auto apdrošināšanas segmentā un Veselības apdrošināšanā. Auto apdrošināšanas segmentā īpaša izaugsme sasniegta kravas auto apdrošināšanā. KASKO apdrošināšanas prēmiju pieaugums galvenokārt balstās uz Lietuvas tirgus izaugsmi, kur attīstās tranzīts, līdz ar to pieaug klientu portfelis un parakstīto prēmiju apmērs, kas sešos mēnešos sasniedzis 8,9 miljonus eiro.

 

2017. gada pirmajā pusgadā BTA būtiski uzlabojis klientu apkalpošanas kvalitāti, īpašu nozīmi piešķirot apdrošināšanas atlīdzību lietu izskatīšanas ātrumam. Salīdzinot ar 2016. gada pirmo pusgadu, vidējais atlīdzību lietu izskatīšanas ātrums ir palielinājies par 50%. Veselības apdrošināšanā 1-3 dienu laikā izmaksāto atlīdzību skaits vairākkāršojies teju 3 reizes, 2017. gada pirmajos 6 mēnešos sastādot 52% lietu, savukārt 2016. gadā tie bija tikai 22%. Pārējos apdrošināšanas veidos 1-3 dienu laikā izmaksātās atlīdzības sastāda 38%, savukārt 4-7 dienu laikā izmaksāto atlīdzību skaits sastāda 20%.

 

Kopējais piekritušo atlīdzību apjoms šī gada pirmajos 6 mēnešos Baltijā ir palielinājies par vairāk nekā 6,8 miljoniem eiro jeb 18%. Straujākais atlīdzību pieaugums vērojams Ceļojumu apdrošināšanā (114%), kas saistīts ar vairākiem smagiem ceļu satiksmes negadījumiem un OCTA apdrošināšanā sasniedzot pieaugumu 4,5 miljonu apmērā jeb 28%. OCTA un KASKO apdrošināšanā vidējā izmaksātā atlīdzība ir pieaugusi par 17%, kas skaidrojams ar servisu cenu kāpumu, automašīnu tehniskās sarežģītības palielināšanos un nemateriālo izmaksu jeb cilvēkam nodarīto kaitējumu atlīdzību izmaksu pieaugumu.

 

BTA valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus: ”Sešu mēnešu laikā esam sasnieguši 28% pieaugumu bruto parakstītās apdrošināšanas prēmijās, kas, salīdzinot pret kopējo Baltijas apdrošināšanas tirgus pieaugumu 14% apmērā ir divreiz lielāks. Katrā no Baltijas valstīm esam uzrādījuši apdrošināšanas prēmijas pieaugumu virs kopējā tirgus pieauguma tempa. Mums svarīgs ir klients, un tieši tāpēc klientu servisa uzlabošanai šogad esam ieviesuši klientu portālu, kas klientiem būtiski atvieglo savu apdrošināšanas polišu un atlīdzību administrēšanu. Esam uzņēmums ar mērķi palīdzēt klientiem apdrošināšanas nozarē gan piedāvājot klientiem izdevīgus apdrošināšanas pakalpojumu risinājumus, kā arī ikdienā klientiem nodrošinot ērtu un ātru servisu. Ir viegli būt atbildīgam kopā ar BTA, kas ir modernākā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā.

 

BTA klienti, jau atzinīgi novērtējuši klientu portāla daudzpusīgās iespējas, īpaši Veselības apdrošināšanas atlīdzības pieteikšanas ērtumu un ātro atlīdzības saņemšanu – portālā pieteiktā Veselības apdrošināšanas atlīdzība tiek kompensēta divu darba dienu laikā. Kā norāda J. Lucaus, paralēli klientu portālam tiek attīstītas arī citas klientu servisa jomas. Liels darbs ieguldīts klientu apkalpošanas ātruma uzlabošanā Klientu atbalsta dienestā. Piemēram, par 17% pieaudzis tādu apdrošināšanas atlīdzību lietu skaits, kad lēmums par auto remontdarbiem ticis pieņemts telefonsarunas laikā, un klients uzreiz pēc telefonsarunas var nogādāt automašīnu uz noteikto servisu. Tādējādi klientam tiek nodrošināts ātrs un ērts atlīdzības saņemšanas process.

BTA šogad ir efektivizējis arī centrālā biroja darbību un kopš 1. jūlija atrodas vienā ēkā Sporta ielā 11. Pārcelšanās uz jaunām biroja telpām līdzi nesusi būtiskus ieguvumus ne tikai klientiem, bet arī darbiniekiem. Līdz ar jauno biroju tiek būtiski samazināti administratīvie izdevumi, jo visi darbinieki atrodas vienā ēkā, tādējādi atvieglojot un paātrinot iekšējo komunikāciju, kas tiešā veidā uzlabo klientu apkalpošanas ātrumu un kvalitāti. Arī BTA darbiniekiem ir prieks par jaunajām telpām, modernajām darba vietām un dzīvespriecīgajām krāsām, kas atbilst uzņēmuma jaunajai vizuālajai identitātei.

 

 

Par uzņēmumu

Apdrošināšanas akciju sabiedrība „BTA Baltic Insurance Company” ir nozīmīgākā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas piedāvā plašāko nedzīvības apdrošināšanas pakalpojumu klāstu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. BTA lielākais akcionārs ir „Vienna Insurance Group AG” ar 190 gadu ilgu pieredzi apdrošināšanas nozarē. Šajā grupā ietilpst vairāk nekā 50 apdrošināšanas sabiedrības 25 valstīs, un tajā strādā 24 000 darbinieku. „Vienna Insurance Group AG” ir izteikts līderis pārstāvētajos tirgos Eiropā ar augstu finansiālās stabilitātes novērtējumu — „Standard & Poor’s” A+ (stable outlook) —, kura akcijas tiek kotētas Vīnes un Prāgas biržā.

 

Papildu informācija:
Elīna Rasmane
Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore
AAS „BTA Baltic Insurance Company”
e-pasts elina.rasmane@bta.lv
tālr.: 66936074, mob. tālr.: 29374827